diensten
Soms liggen de schepen maar een dag aan de wal, om dan weer wekenlang op zee te zijn, ver weg van alles en iedereen. Aan die noden, klein en groot, probeert een zeemanshuis te voldoen. Contacten met het thuisfront, kleine praktische aankopen, een gezellige babbel, praktische informatie, …
scheepsbezoekers
Dagelijks gaan de scheepsbezoekers aan boord van de nieuw aangemeerde schepen. Ze geven informatie, beantwoorden vragen, zorgen voor telefoon- of datakaarten. Ze zijn de eerstelijnshulp van onze organisatie.
busdienst
De Gentse haven strekt zich uit over vele kilometers. Een dagelijkse busdienst brengt de zeemannen van en naar het zeemanshuis én, voor hen die willen, naar het centrum van de stad, en weer terug. Deze dienst wordt gratis aangeboden door het Gentse Havenbedrijf.
bar
Het epicentrum van het Zeemanshuis. Ontspannen aan de biljart- of pingpongtafel, of de satelliettelevisie. Aan een gezellig tafeltje binnen of op het zomers terras. Dagelijks van 17.30 tot 22.30 uur.
communicatie
Veruit het belangrijkste voor onze zeemannen is het contact met het thuisfront. Voor gratis wifi en Internet en datakaarten, én hun technische aspecten kunnen ze bij ons terecht.
shop
Veel tijd om aan de wal te gaan shoppen is er meestal niet. Ze kunnen in ons winkeltje terecht voor basisproducten.
kledij
Zeemannen zijn soms maandenlang onderweg en niet altijd voorzien op Belgische weersomstandigheden. In het Zeemanshuis is altijd een voorraad gratis tweedehandskledij aanwezig.
gebedsruimte
Voor hen die dat willen is er een stille gebedsruimte.
De houten sculptuur is van de hand van de vroegere pastoor van Breskens, Omer Gielliet († 07/05/2017).