WELKOM OVER ONS DIENSTEN TEAM NIEUWS FOTO & VIDEO CONTACT WELCOME SAILORS LINKS

DIENSTEN

De noden van een zeeman zijn divers en specifiek.

Zeemannen, hebben allemaal dezelfde noden en behoeften. Soms liggen ze maar een dag aan de wal, om dan weer wekenlang op zee te zijn, ver weg van alles en iedereen. Aan die noden, klein en groot, probeert een zeemanshuis te voldoen. Contacten met het thuisfront, kleine praktische aankopen, een gezellige babbel, praktische informatie.

Scheepsbezoekers

Dagelijks gaan de scheepsbezoekers aan boord van de nieuw aangemeerde schepen. Geven informatie, beantwoorden vragen, zorgen voor telefoon of datakaarten. Ze zijn de eerstelijnshulp van onze organisatie.

Busdienst

De Gentse haven strekt zich uit over vele kilometers. Een dagelijkse busdienst brengt de zeemannen van en naar het zeemanshuis én, voor hen die willen, naar het centrum van de stad, en weer terug.

Bar

Het epicentrum van het Zeemanshuis. Ontspannen aan de biljart- of pingpongtafel, of de sateliettelevisie. Aan een gezellig tafeltje binnen of op het zomers terras. Dagelijks van 17.30u tot 22.30u

Communicatie

Veruit het belangrijkste voor onze zeemannen is het contact met het thuisfront. Voor gratis wifi en Internet, telefoon- en datakaarten, én hun specifieke technische aspecten kunnen ze dus bij ons terecht. Shop Veel tijd om aan de wal te gaan shoppen is er meestal niet. Ze kunnen daarom in ons winkeltje terecht voor heel wat basisproducten.

Kledij

Zeemannen zijn soms maandenlang onderweg en niet altijd voorzien op Belgische weersomstandigheden. In het Zeemanshuis is altijd een vooraad gratis tweedehandskledij aanwezig.

Gebedsruimte

Voor hen die dat willen is een stille gebedsruimte aanwezig.
Scheepsbezoeker Gaby wijst de weg... Bus service, haven shuttle Een spelletje biljart in de bar Connecting people De ingang en de shop Gratis tweedehandskleding NIEUWE openingsuren
© Stella Maris Gent 2017
DIENSTEN

DIENSTEN

De noden van een

zeeman zijn divers

en specifiek.

Zeemannen, hebben allemaal dezelfde noden en behoeften. Soms liggen ze maar een dag aan de wal, om dan weer wekenlang op zee te zijn, ver weg van alles en iedereen. Aan die noden, klein en groot, probeert een zeemanshuis te voldoen. Contacten met het thuisfront, kleine praktische aankopen, een gezellige babbel, praktische informatie.
MENU

Scheepsbezoekers

Dagelijks gaan de scheepsbezoekers aan boord van de nieuw aangemeerde schepen. Geven informatie, beantwoorden vragen, zorgen voor telefoon of datakaarten. Ze zijn de eerstelijnshulp van onze organisatie.

Busdienst

De Gentse haven strekt zich uit over vele kilometers. Een dagelijkse busdienst brengt de zeemannen van en naar het zeemanshuis én, voor hen die willen, naar het centrum van de stad, en weer terug.

Bar

Het epicentrum van het Zeemanshuis. Aan de biljart- of pingpongtafel, de sateliettelevisie, of aan een gezellig tafeltje op het zomers terras. Dagelijks van 17.30u tot 22.30u

Communicatie

Veruit het belangrijkste voor onze zeemannen is het contact met het thuisfront. Voor gratis wifi en Internet, telefoon- en datakaarten, kunnen ze dus bij ons terecht. Shop Veel tijd om aan de wal te gaan shoppen is er meestal niet. In ons winkeltje kunnen ze terecht voor heel wat basisproducten.

Kledij

Zeemannen zijn soms maandenlang onderweg en niet voorzien op Belgische weersomstandigheden. Hier is dus altijd een vooraad gratis tweedehandskledij aanwezig.

Gebedsruimte

Voor hen die dat willen is een stille gebedsruimte aanwezig.
© Stella Maris Gent 2017